10.26.2007
Sugimoto. 1996
«To get the powdery sea effect in "North Atlantic Ocean - Cape Breton Island" [1996], Sugimoto hauled his American-made, wooden cabinet Durdorf and Sons camera out to Newfoundland, mounted it on a French tripod, screwed on a Carl Zeiss lens, loaded an 8x10 sheet of Kodak Plus-X 125 ASA film and then put a 16x neutral density filter on the unwieldy apparatus to reduce the film’s sensitivity to well below one ASA. "That’s like the speed of 19th C. film, when photography was invented," he explains. When satisfied with light and composition, he tripped the shutter and waited one and a half hours for the seascape image to burn itself onto the film.» (Hiroshi Sugimoto at the Gallery Koyanagi, por Monty DiPietro)
Arquivo do blogue
-
▼
2007
(395)
-
▼
outubro
(38)
- Male bonding
- Gross man
- doclisboa - os outros dias
- Sakamoto. 1996
- Sugimoto. 1996
- Sayonara
- James. O melhor
- Por minha honra
- Apontamentos do concerto de David Sylvian em Braga
- Destino
- Tesourinhos geniais
- O bosque
- Só mais um
- doclisboa - dia 1
- Quem sonha tem medo
- O desprezo
- Já não era sem tempo
- Músicas que planam
- Outros discos planantes
- Do mais doce néctar
- Dans Lisbonne
- Sugimoto/ Naoshima/ Sylvian
- Being Eduardo Pinto
- Postar às surdas
- Já me tinham dito
- Obrigado
- Viva a realeza
- Anjos caídos
- Benjamin Biolay
- O amor em cada nota
- O minuto 69
- Preparem-se
- Ver para crer
- Marsen Jules
- Wishing and hoping
- Confere
- Nuvem
- Património de humanidade
-
▼
outubro
(38)